senior 60+

Her møtes vi for å svette til fengende musikk og gode rytmer. Vi tar for oss hele kroppen,- vi er innom forskjellige deler i form av: "puls", "styrke" og avslutter timen med en "egen-massasje/triggerpunkt." Etter timen koser vi oss med en hyggelig prat og en god kopp kaffe. Velkommen skal du være.

indoor walking

Indoor Walking passer for alle, inkludert dem med rehabiliteringsbehov, vektproblemer, seniorer og toppidrettsutøvere.
Hvorfor? Treningsformen er en sikker metode med lav belastningsrisiko hvor hele kroppen trenes. Skal gi høyere forbrenning og bedre oksygenopptak. Hvordan? I sal med instruktør. Man står på et apparat som kan betegnes som en kombinasjon av sykkel og tredemølle. Bevegelsene er myke og iverksetter hele kroppen, og under timen veksler man i intensitet, motstand og hastighet.

trx-core

Denne timen jobber vi med core, og stabilisatormuskelatur i hele kroppen. Vi bruker TRX og 3D øvelser, altså ustabile øvelser som krever fokus og stabilitet i utførsel. En utfordring for enhver – kom og prøv.

Crosstrix

Denne timen passer for alle! Timen er lagt opp som en stasjonstime med ulike øvelser på hver stasjon.
Du kan få en heftig trening i de 40-45 min timen er, eller du kan legge opp til en "restitutisjonstrening" alt etter som den innsatsen du selv legger i. La dette bli fast på timeplanen din, og en ypperlig anledning til å kunne trene sammen med kjæreste, samboer/ektefelle, eller andre som du ønsker å bruke tid sammen med!

rolig jogg

Dette er en lavterskel time for deg som ikke har brukt mye tid på mølla fra før, og ønsker en litt roligere økt, men likevel god økt. Økta kan brukes som oppvarming til andre timer som MRL, egen styrketrening i helsestudio, eller som en restitusjons økt.

bakkeintervall med styrke

Bakkeintervaller på innendørs tredemølle. Du vil garantert kjenne at det er en effektiv treningsøkt, og en god variasjon til annen type trening – “hvorfor ikke prøve”

CROSSRUN

Dette er en virkelig god start på dagen! Starter med løp på mølla, for så å gå over i vår CrossFit sone og bruke resten av tiden der! Denne økta kjenner du gjennom hele dagen, og minner deg på hvor god du er!

TRIGGERPUNKT restitusjon

Triggerpunkter er små knuter som utvikles i en muskel når den er skadet eller overbelastet. Trigger Point Therapy løser opp triggerpunkter, lindrer muskel–verk og overbelastning. Trigger Point gjenoppbygger fleksibilitet i muskler, sener, ledd og brukes i treningssammenheng for styrketrening og styrker kjernemuskulaturen. Trigger point brukes også i sal/gruppetrening og Personlig Trening samt fysioterapeuter for rehabilitering og forebygging av skader. Trigger Point benyttes også av de som driver med idrettspesifik trening som løping, sykling, ski, og ulike styrke idretter etc. Timen passer for alle enten om du ønsker å bruke den som en restitusjons økt, eller i målrettet trening innenforbi din type trening.

Morgenfrisk

For alle morgenfugler der ute som ønsker en frisk og effektiv start på dagen.
Timen varer i 40 min, og den er både kardio og styrkebasert.

Sirkeltrening

Den gode og gammeldagse sirkeltreningen er tilbake. Stasjoner. Timen passer for alle.

enkel step styrke

Denne timen passer for alle! Det er lagt opp til enkle steg på steppkassen for å få opp pulsen, og så jobber vi noe tyngre når vi jobber med vektstenger – kjempemoro og god fredags time – hvor man kan ta helga med god samvittighet.

KICK stærk

Dette er en time hvor vi jobber tungt,- få repetisjoner og tyngre vekter på stangaJ Her går vi gjennom de store muskelgruppene og setter av tid til god tøying på slutten av timen! Hiv deg med og sett deg mål om å bli «stærkere.»

Strikk og stang

30 min effektiv styrketrening med strikk og stang til morsom og drivende musikk. Du vil bli overrasket over hvor effektiv denne treningen er! Skadeforebyggende trening med fokus på kjernemusklatur og, - utholdenhet i musklene dine, du vil garantert få mye ut av timen. Kroppen og musklene dine vil takke deg for innsatsen.
MAN MÅ MØTE FERDIG OPPVARMET TIL TIMEN.

tabata

Kort beskrevet vil TABATA-trening bestå av korte og svært intensive arbeidsperioder, korte pauser, og øvelser for hele kroppen. Oppbygningen likner litt på intervalltrening, der innsatsen er svært høy når det virkelig gjelder. 20 sekunder jobb, 10 sekunder pause. Dette er en rask og effektiv måte å trene på. Timen er funksjonell og passer for absolutt alle.

kick fit

Dette er en morsom time hvor alle kan delta og få stort utbytte avJ Her jobber vi med egen kroppsvekt, bruker vekter, hantler, kettlebells, tau, hoppekasser, strikk osv. Om været er bra kan det hende treningen foregår utendørs. Du «glemmer» at du er på trening på denne timen.

mobility

Går du jevnlig på denne timen vil du merke at du blir mer mobil og mykere i kroppen. Vi vektlegger gode tøyeøvelser og gode mobilitets øvelser – kanskje du kan få noen tips på hva du også kan gjøre hjemme for å opprettholde den gode følelsen du har når du går fra timen? Fin time alene, eller som "cool down" etter f.eks Indoor Walking, styrketrening eller CrossFit.

vektløfting

Vektløfting består i hovedsak av to ulike «løft» – rykk og støt(engelsk: snatch, clean&jerk) Rykk er en sammenhengende bevegelse fra vekta løftes fra gulvet til den er på strake armer over hodet. Støt består av elementene vending til brystkasse og overstøt.
Med en øvelse får du trent nesten hele kroppen, og du vil forbedre både  styrke, spenst og hurtighet. Dette er to øvelser man ofte møter på CrossFit WOD. Weightlifting passer for deg som ønsker å bli flinkere og tryggere teknisk. Man trenger ikke introkurs for å være med. Timen er åpen for ALLE. 

crossfit wod

WOD: «Workout Of the Day» - betyr "Dagens trening." 
En WOD varer i 60minurrwe og inneholder felles oppvarming, bevegelighet, teknikk, styrke, kondisjon og uttøyning.
Man blir veiledet av instruktør gjennom hele timen.
WOD varierer fra dag til dag. Man vet aldri på forhånd hva man skal trene, før man møter opp og sjekker tavla, som er plassert i CrossFit-området. Alt av øvelser som blir skrevet på tavla kan bli skalert ned til hvert enkelt nivå. På tavla står det fler alternativer til hver øvelse. For å ta ett eksempel: "Box jump," som betyr å hoppe opp på en boks, for så å hoppe ned igjen, kan bli skalert ned til en "step up." Istedenfor å hoppe, steger man altså både opp, og ned. Det er et begrenset antall plasser på gruppen for å sikre at deltagerne får god oppfølging. Instruktøren er til enhver tid behjelpelig med å skalere, veilede og motivere underveis.
Er du helt fersk kan vi anbefale og gå på CrossFit Basic i starten. En tilpasset utgave av CrossFit WOD.
For å være med på CrossFit WOD må man ha vært igjennom introkurs .
Les mer om CrossFit her.

CROSSFIT basic / teens

CrossFit Basic passer for deg som er 13år eller eldre. Gjennom CrossFit får man bedre utholdenhet, styrke, fleksibilitet, kraft, hurtighet, koordinasjon, smidighet, balanse og nøyaktighet. Målet er å lære nye ting, utfordre seg selv, ha det gøy og oppnå mestringsfølelse. CrossFit Basic er en tilpasset utgave av CrossFit WOD. 
For å være med på CrossFit Basic må man være 13 år eller eldre, og ha vært igjennom introkurs .
Les mer om CrossFit WOD her.
Les mer om CrossFit her.

KICK MAX utetrening

NYHET! Kommer på timeplanen i November 2017.

Feil: Vennligst fyll ut alle felter markert med rødt og prøv igjen.

Nettside levert av ibooking.no