indoor walking

Indoor Walking passer for alle, inkludert dem med rehabiliteringsbehov, vektproblemer, seniorer og toppidrettsutøvere.
Hvorfor? Treningsformen er en sikker metode med lav belastningsrisiko hvor hele kroppen trenes. Skal gi høyere forbrenning og bedre oksygenopptak. Hvordan? I sal med instruktør. Man står på et apparat som kan betegnes som en kombinasjon av sykkel og tredemølle. Bevegelsene er myke og iverksetter hele kroppen, og under timen veksler man i intensitet, motstand og hastighet.

Vi har forskjellig typer Indoor Walking timer hos oss, fra 20-30-45-70 minutter. Indor tempo, Indor HIIT etc.
Indoor walking kan fint kombineres med annen trening, før eller etter evt. styrke.

trx slyngetrening

TRX er enkelt beskrevet et apparat/slynge/tau, som består av to slynger (gummirep) som er festet til taket og som du kan benytte til å gjøre ulike styrke- og kondisjonsøvelser ved bruk av egen kroppsvekt og gravitasjon. Lengden kan enkelt justeres, slik at du kan gjøre øvelser stående, liggende og sittende i ulike positurer. Du kan også variere vanskelighetsgrad ut fra eget ønske, og dermed skal apparatet kunne brukes av alle - uansett fysisk form og alder. DU BRUKER HELE KROPPEN UNDER TRENINGEN! Du får brukt absolutt hele kroppen i løpet av TRX-timen - både armer,skuldre,bryst,rygg, bein,rompe, og ikke minst mage. Det er også mye balanse, bruk av støtte muskelatur og fleksibilitet involvert. - TRX Suspension Training er rett og slett styrketrening, kjernemuskulaturtrening, stabilitetstrening, balansetrening, kondissjonstrening, og fleksibilitetstrening - alt i ett.
Dette er en super effektiv treningsform, og det er mindre risiko for belastningsskader!
Konseptet skal også være såpass enkelt at alle kan delta og få treningsutbytte.

Crosstrix

Denne timen passer for alle! Timen er lagt opp som en stasjonstime med ulike øvelser på hver stasjon.
Du kan få en heftig trening i de 40-45 min timen er, eller du kan legge opp til en "restitutisjonstrening" alt etter som den innsatsen du selv legger i. La dette bli fast på timeplanen din, og en ypperlig anledning til å kunne trene sammen med kjæreste, samboer/ektefelle, eller andre som du ønsker å bruke tid sammen med!

rolig jogg

Dette er en lavterskel time for deg som ikke har brukt mye tid på mølla fra før, og ønsker en litt roligere økt, men likevel god økt. Økta kan brukes som oppvarming til andre timer som MRL, egen styrketrening i helsestudio, eller som en restitusjons økt.

bakkeintervall med styrke

Bakkeintervaller på innendørs tredemølle. Du vil garantert kjenne at det er en effektiv treningsøkt, og en god variasjon til annen type trening – “hvorfor ikke prøve”

CROSSRUN

Dette er en virkelig god start på dagen! Starter med løp på mølla, for så å gå over i vår CrossFit sone og bruke resten av tiden der! Denne økta kjenner du gjennom hele dagen, og minner deg på hvor god du er!

TRIGGERPUNKT restitusjon

Triggerpunkter er små knuter som utvikles i en muskel når den er skadet eller overbelastet. Trigger Point Therapy løser opp triggerpunkter, lindrer muskel–verk og overbelastning. Trigger Point gjenoppbygger fleksibilitet i muskler, sener, ledd og brukes i treningssammenheng for styrketrening og styrker kjernemuskulaturen. Trigger point brukes også i sal/gruppetrening og Personlig Trening samt fysioterapeuter for rehabilitering og forebygging av skader. Trigger Point benyttes også av de som driver med idrettspesifik trening som løping, sykling, ski, og ulike styrke idretter etc. Timen passer for alle enten om du ønsker å bruke den som en restitusjons økt, eller i målrettet trening innenforbi din type trening.

Morgenfrisk

For alle morgenfugler der ute som ønsker en frisk og effektiv start på dagen.
Timen varer i 40 min, og den er både kardio og styrkebasert.

Sirkeltrening

Den gode og gammeldagse sirkeltreningen er tilbake. Stasjoner. Timen passer for alle.

Kick styrke

Dette er en stasjonstrening som passer for alle! Sett av 30 min og du har vært gjennom store deler av kroppens største muskler! Denne treningen gir deg god følelse og mestringsglede! “Bare moro”

KICK ÆS

60 min med ren treningsglede til fengende musikk!
Det eneste utstyret man bruker i timen er egen kropp – mage og rygg får kjørt seg, og tempoet bestemmer du selv.
Vi jobber på tid (ikke antall repetisjoner) – denne timen passer for alle!

Strikk

20 min. Har du ikke testet trening med strikk, - bør du gjøre det! Du vil bli overrasket over hvor effektiv denne treningen er! Skadeforebyggende trening med fokus på kjernemusklatur og,- utholdenhet i musklene dine.
MAN MÅ MØTE FERDIG OPPVARMET TIL TIMEN.

vektløfting

Vektløfting består i hovedsak av to ulike «løft» – rykk og støt(engelsk: snatch, clean&jerk) Rykk er en sammenhengende bevegelse fra vekta løftes fra gulvet til den er på strake armer over hodet. Støt består av elementene vending til brystkasse og overstøt.
Med en øvelse får du trent nesten hele kroppen, og du vil forbedre både  styrke, spenst og hurtighet. Dette er to øvelser man ofte møter på CrossFit WOD. Weightlifting passer for deg som ønsker å bli flinkere og tryggere teknisk. Man trenger ikke introkurs for å være med. Timen er åpen for ALLE. 

crossfit wod

WOD: «Workout Of the Day» - betyr "Dagens trening." 
En WOD varer i 60minurrwe og inneholder felles oppvarming, bevegelighet, teknikk, styrke, kondisjon og uttøyning.
Man blir veiledet av instruktør gjennom hele timen.
WOD varierer fra dag til dag. Man vet aldri på forhånd hva man skal trene, før man møter opp og sjekker tavla, som er plassert i CrossFit-området. Alt av øvelser som blir skrevet på tavla kan bli skalert ned til hvert enkelt nivå. På tavla står det fler alternativer til hver øvelse. For å ta ett eksempel: "Box jump," som betyr å hoppe opp på en boks, for så å hoppe ned igjen, kan bli skalert ned til en "step up." Istedenfor å hoppe, steger man altså både opp, og ned. Det er et begrenset antall plasser på gruppen for å sikre at deltagerne får god oppfølging. Instruktøren er til enhver tid behjelpelig med å skalere, veilede og motivere underveis.
Er du helt fersk kan vi anbefale og gå på CrossFit Basic i starten. En tilpasset utgave av CrossFit WOD.
For å være med på CrossFit WOD må man ha vært igjennom introkurs .
Les mer om CrossFit her.

CROSSFIT basic / teens

CrossFit Basic passer for deg som er 13år eller eldre. Gjennom CrossFit får man bedre utholdenhet, styrke, fleksibilitet, kraft, hurtighet, koordinasjon, smidighet, balanse og nøyaktighet. Målet er å lære nye ting, utfordre seg selv, ha det gøy og oppnå mestringsfølelse. CrossFit Basic er en tilpasset utgave av CrossFit WOD. 
For å være med på CrossFit Basic må man være 13 år eller eldre, og ha vært igjennom introkurs .
Les mer om CrossFit WOD her.
Les mer om CrossFit her.

crossfit comp

Dette er en time uten instruktør, forbeholdt utøvere som trener mot fremtidige konkurranser. De har fler års erfaring og legger opp økter på egenhånd.

CROSSFIT Open

På timeplanen f.o.m Mandag 27. Februar. Mer info kommer.

Feil: Vennligst fyll ut alle felter markert med rødt og prøv igjen.

Nettside levert av ibooking.no